Beautiful baby

مقدمه قصتي .. عشق من اول نظره. 💓💓💓💓💓💓💓💓

مقدمه قصتي .. عشق من اول نظره. 💓💓💓💓💓💓💓💓

 

بقلم الواعده الصاعدة
الكاتبة /رانيا عزالدين 👉

الحب كثيرا ما نقع فيه منا من يقع من اول نظره .. ومنا من ياخد الوقت حتي يشعر بصدق احساسه وقصتي احببت ارويه لكم كي تعيشوها وتتعايشو فيها باحساسكم وتحكمو بمشاعركم الصادقه ……
تعالو نتعرف علي ابطالنا…..
اسلام .. يبلغ من العمر 32 سنه سوري الجنسيه اشقر الشعر ذات عيون خضراء وبشره بيضاء طويل القامه قوي البنيه يمتلك عضلات تكسبه وسامه اكثر من وسامته يعمل وكيل نيابه
نور … تبلع من العمر 31 سنه مصرية الجنسيه
متوسطة الطول حنطية اللون ذات عيون بنيه وشعر اسود تعليم متوسط ولا تعمل ذات ملامح مصريه بسيطه ودم خفيف يلفت الانظار
باقي الابطال هنتعرف عليها في القصه ،،
الحلقه الاولي..
اسلام….. اخد اجازة من الشغل وقرر يقضيها مع اصحابو في مصر اتجمعو هو واصحابو اقترحو يخرجو يتفسحو بس تكون فسحه مصريه بمعني الكلمه الفكره عجبت اسلام جدا
وافق عليها ونزلو كلهم لمحطه الاتوبيس
نور ….حاسه انها مخنوقه ومحتاجه تخرج تتفسح شويه خرجت فعلا اتوجهت لمحطة الاتوبيس وكلنا طبعا عارفين يعني ايه اتوبيس وزحمه وشد وجذب المهم تعالو نشوف حصل ايه ….. وصل الكل عند الاتوبيس ودخل الجميع.. واسلام ..ونور ..وقفو علي الباب هو بيعرف في الذوق والايتيكيت جدا رجع للخلف وساب نور تركب الاول هي لفت نظرها ذوقو ورقتو ابتسمت وهو اخد بالو من ابتسامتها وعيونو اتعلقت بعينها لدرجه انهم تاهو لبعيد
دخل اسلام ..الاتوبيس وعيونو عليها وشاف زحمه كتير حاول انه يوصل عندها وفعلا قدر
كانت هي بتحاول تحمي نفسها من الزحمه وفجاءه هو وقف قدامها ومنع حد يقرب منها
هي المفجاءه ألجمت لسانها وعينها سرحت في عيونو وهي من شده الخجل موش قدره تتحرك او تتكلم وصل الاتوبيس لمقره ونزل الجميع وكانو متوجهين للاهرامات هناك بدئت رحلتهم وهناك اسلام اندمج مع اصحابو وهي عينها كانت عليه وكانت حاسه ان في احساس ومشاعر غير طبيعيه فضلت عيونها متبعاه ووصل عندهم بنات ووقفو معاهم هي اضايقت وقررت تقرب منهم تشوف مين دول
سمعت بنت منهم بتضحك مع اسلام وهو كمان بيضحك معاها ومندمج اوي حاولت ..نور.. تلفت نظرو وقفت قريبه منهم في الوقت ده وصلت صديقتها المقربه
ساره …. نور بتعملي ايه هنا
نور … ها لا ابدا بنتظرك اتاخرتي ليه
ساره …. اتاخرت ايه يابنتي انا جايه جري
نور … هههههههه امال لو كنتي جايه واحده واحده كنتي وصلتي امتي اتنيلي اسكتي بقي
ساره….. اتنيلت بس انتي مشغوله بايه وبتبصي علي ايه اعترفي 🔫
نور …. هههههههه ارحمي امي العيانه يخربيت رغيك. فون ساره رن كان اخوها بيتصل لما عرف انهم بيتفسحو قالها ان هو جاي
ساره …. دا محمود اخويا قريب من هنا وهيجي يتفسح معانا
نور …. ماشي ربنا يستر من جنان اخوكي
وصل محمود عند ساره ونور
محمود … ياناس يا عسل محمود باشا وصل
نور …. هههههههه اخرس ياض
محمود … يالهووووي يابت احترميني قدام الناس سيتحي كرامتي
نور … لا الف سلامه عليك جتلك منين الكرامه دي وبتشتكي منها من امتي
ساره … دا بقالو اسبوع بيشتكي منها وطول الليل موش بينام بسببها
نور … لا اوعي تسكت علي نفسك حالتك صعبه اوي
محمود … هيهيهيهيهي دمك عسل انتي وهي اتنيلو قدامي يلا
ساره ونور … هههههههههه حاضر اكوتش
ـــــــــــــــــ……………ـــــــــــــــــــــــ
اسلام … اخد بالو من محمود وهو واقف معاهم وبيضحكو وحس نفسه مضايق
راح وراهم هو واصحابو بيتكلم هو والبنت.
البنت … اسلام مالك مركز في ايه خليك معانا
اسلام …. ها لا انا مركز معاكم اهو
البنت …. ههههههههه لا واضح ياشباب اخوكم اسلام شكلو كدا بيظبط واحده سايحه
الشباب …… ههههههههههه يااسلام ياجامد قولنا هي مين بقي
البنت … ايوه يا اسلام قولنا هي اي سحليه فيهم
الشباب كلهم …. سحليه يخربيتك منفسنه دول موزز يا غفر
البنت … 😠😠 احنا غفر ياض
الشباب واسلام … انتي هتنفجري ولا ايه
البنت … يلا اتنيلو امشو
اسلام … لا خلينا شويه
الشباب … طب ما تروح تكلمها بدل مانت واقع اوي كدا
البنت … ايوه روح مانت شكلهم بالالوان اهو
اسلام .. 👊 اتلمي يابت
الكل…..هههههههههههه تسلم ايدك ياسطا
ـــــــــــــــــــ………….ـــــــــــــــــــــ
نور….. متغاظه اوي من البنات اللي مع اسلام وبالاخص البنت اللي بتهزر معاه كتير دي
محمود … نور بتبصي علي ايه
ساره … ههههههه انا سالت نفس السؤال ولا ردت عليا ولا عبرتني
نور … انتو هتغنو ولا ايه اخرسو
ساره … بالنسبالي خرست شوفي بالنسبه لمحمود ايه
محمود … انا اساسا مولود اخرس
الكل …. ههههههههههه
ـــــــــــــــ…………..ــــــــــــــــــ
البنت كانت هتقع اسلام لحقها نور شافتهم اتغاظت اوي وقالت لا بقي كدا كتير
محمود وساره ايه يابت مالك
نور… خليكم هنا لغايه ما ارجع
ساره … ابوس ايدك بلاش السياحه هتبوظ بسببك
محمود ….. ههههههههه ياخراب بيتك يا مصر
نور …. اتكتمو
ساره…. تضرب محمود اتكتم بتقولك
محمود … 🙊 حاضر
نور راحت باتجاه اسلام وكانت متغاظه جدا …………. نكمل الحلقه الجايه ………….

شارك برأيك وأضف تعليق

Beautiful baby

أحدث التعليقات